Het is weer zomer en met het beginnen van de schoolvakantie breekt traditioneel de uittocht plaats van Nederlanders naar de vakantiebestemming.
Dat brengt je voor een dilemma qua online activiteiten; minderen of houden zoals gepland ? Wij zijn van mening dat minderen niet slim is. En wel om de volgende redenen:
Niet iedereen is op vakantie.
Tijdens vakantie werkt de doelgroep achterstand weg en doet kennis op.
Zomer is de tijd van het jaar om voorbereidingen te treffen voor laatste kwartalen van het jaar.
We zullen de punten toelichten;
Niet iedereen is op vakantie.
Hoewel het lijkt alsof heel Nederland op vakantie is tijdens de zomerperiode, werken er ook heel veel mensen gewoon door. Zij gaan op andere momenten van het jaar op vakantie. Mensen met schoolgaande kinderen zijn wel gebonden aan de schoolvakantie van 6 tot 8 weken maar gaan zelden zo lang op vakantie. Gemiddeld is dat 2 a 3 weken maximaal.
Tijdens vakantie werkt de doelgroep achterstand weg en doet kennis op.
Voor veel vakantiegangers is de vakantie een moment van rust en plezier maar ook vaak perfect om achterstallig werk te doen. De tablet of smartphone gaat immers mee en met tegenwoordig overal wifi is men overal connected. Daarom is ook in de zomer doorgaan met e-mailcampagnes net zo effectief als de rest van het jaar ! Tevens zal er vaker een whitepaper gedownload worden.
Zomer is de tijd van het jaar om voorbereidingen te treffen voor laatste kwartalen van het jaar.
Halverwege het jaar is het goed om te kijken of de targets op schema liggen of er nog een tandje bijgeschakeld moet worden. Op basis van de resultaten moet er juist nu worden nagedacht over marketing acties die moeten worden voorbereid.